Kindercoaching & reflexintegratie
Enschede

~ Wel/geen coaching ~

wel geen coaching

In februari startte ik een traject met een jongen van 10 jaar. Zijn ouders hebben hem aangemeld omdat hij hele boze buien heeft, erg onzeker kan zijn en moeite heeft om vele prikkels op een dag te verwerken. Voor de lockdown heb ik hem net 1 keer gezien in de praktijk. En in bijzijn van zijn moeder ontkende hij alle coachwensen. Geen boze buien, niet onzeker en geen last van prikkels… Een verbaasde moeder naast hem en een coach met de mond vol tanden. We spraken af dat hij de volgende keer alleen zou komen. Misschien dat hij zich dan makkelijker open kon stellen.

Door de corona-perikelen was die volgende keer pas afgelopen week. En toen belde zijn moeder, want:

Hij vindt dat hij geen coaching nodig heeft.

Zijn moeder wilde toch dat hij een keer zou gaan, omdat zij het belang van de coaching inziet en haar zoon ziet worstelen. Dus kijk ik samen met de jongen wat zijn eigen coachwens is aan de hand van de kwaliteit-kaarten.

We nemen de kwaliteitskaartjes door. We bespreken ieder kaartje en verdelen deze in 3 stapels: ‘Kan ik heel goed’, ‘wil ik leren’ en ‘spreekt me niet aan’. Uiteindelijk heeft hij een mooie verzameling kwaliteiten waarvan hij vindt dat hij er goed in is , en een stapel wat hij graag zou willen leren.

Dan trekt hij beide handen over op een papier. In de vingers van zijn ene hand schrijft hij zijn ‘ben ik goed in’-kwaliteiten en in de vingers van zijn andere hand schrijft hij zijn ‘wil ik leren’ -kwaliteiten. Ik leg hem uit dat we samen aan de slag kunnen met die kwaliteiten die hij graag zou willen kunnen. Daarbij kan hij gebruik maken van de kwaliteiten waarvan hij heeft ontdekt dat hij die hij al heeft.

Een deel coaching en een deel reflexintegratie zou hem zó goed kunnen doen!

Wat mooi dat één van zijn “wil ik leren” kwaliteit ‘ik heb zelfvertrouwen’ is! Precies de coachwens van zijn ouders. De coachwens die hij in de vorige sessie ontkende. Ik heb hem maar niet wijzer gemaakt dan nodig. Zal hij het zelf in de gaten hebben gehad?…

Dit weekend gaat deze stoere jongen goed nadenken of hij wel of geen coaching wil. Maandag heb ik een bel afspraak met moeder. Hopelijk kunnen we aan de slag met de coachwens, die geen coachwens was en toch uiteindelijk wel zijn coachwens bleek te zijn.

To be continued….

Lieve groeten, Marijke

Delen:

Marijke Droog

Marijke Droog

Vergelijkbaar

nei-biotensor-energetische behandeling-emoties opruimen

~ Wat is NEI? ~

NEI staat voor Neuro Emotionele Integratie, ook wel Nieuw Emotioneel Inzicht genoemd. Met de biotensor <<de-biotensor>> maken we het onderbewuste bewust! Mooie woorden, maar hoe dan?

Lees verder ->

~ Laten Nadenken ~

Wat doe jij als jouw kind iets laat slingeren? Dan vraag je: “wil je dat even opruimen?” Meestal werkt dat, soms/vaak moet je het herhalen.

Lees verder ->

~ De biotensor ~

Een biotensor is een gevoelig instrument die energetische frequenties meet van bijvoorbeeld je lijf of de ruimte waar je je in bevindt. Als je bewuste

Lees verder ->

~Moro-reflex ~

Veel kinderen zijn moe, overprikkeld, hebben moeite met leren of concentreren, zijn extreem gevoelig voor externe prikkels, hebben woede uitbarstingen of huilbuien, (over)piekeren, onzeker, angstig,

Lees verder ->

~ Dit ben ik ~

Ik ben Marijke Droog en samen met Marc heb ik 2 kinderen. Laurens van 9 jaar en Jade van 6 jaar. Na jaren zoeken, heb

Lees verder ->